Устройство и профилактика на макарите
+34
boreto1
Kalin1983
М. Сталев
S_BANKOV
Port_Royal
Dermy
Outsider
Slavi8282
Влади В
lif3house
hiphopper
ПетърК
dotore
Олег Димитров
ЛукаБрази
Николай Лесев
Apollo
Калин
hawkbg
GogoBuboleto
BARONA
Петър Василев
Dass
marian shimano
Теди
Admin
dekata
Naas
МИНЧО
dako
TachkoT
butnik
dess0
shekira
38 posters
Страница 4 от 5
Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Устройство и профилактика на макарите
Краси не знам с какво е смазван аванса ...
Не съм искал ъпгрейди на макарите , респективно нищо не е сменяно ...
Не съм искал ъпгрейди на макарите , респективно нищо не е сменяно ...
Калин- 🐟 🐟 🐟 🐟 🐟 🐟
- Брой мнения : 2090
Re: Устройство и профилактика на макарите
Калин написа:Краси не знам с какво е смазван аванса ...
Не съм искал ъпгрейди на макарите , респективно нищо не е сменяно ...
Имаш ли представа със какви шайби е направен,карбонови или....
ЛукаБрази- 🐟 🐟 🐟 🐟 🐟
- Брой мнения : 1650
Re: Устройство и профилактика на макарите
не , шайбите са обикновенни ...
все пак говорим за макара от нисък ценови клас...
едно време бяха по 80/90 лв сега ги има по 20 паунда ...
все пак говорим за макара от нисък ценови клас...
едно време бяха по 80/90 лв сега ги има по 20 паунда ...
Калин- 🐟 🐟 🐟 🐟 🐟 🐟
- Брой мнения : 2090
Re: Устройство и профилактика на макарите
Калин написа:не , шайбите са обикновенни ...
все пак говорим за макара от нисък ценови клас...
едно време бяха по 80/90 лв сега ги има по 20 паунда ...
Би трябвало да е със нещо от рода на NLGI 0
ЛукаБрази- 🐟 🐟 🐟 🐟 🐟
- Брой мнения : 1650
Re: Устройство и профилактика на макарите
Това ли е тази дето ми каза за нея?
Влади В- Вице Републикански Шампион 2017
- Брой мнения : 2372
Re: Устройство и профилактика на макарите
Колеги днес имах един особенно интересен разговор мой приятел и състезател по спортен риболов за обслужването на макарите.
Изчетох доста теми и мнения и си викам така и така едната тика вече тва ще и дойде 4-ти сезон време е да я обслужа,
но аз лично не бих се заел затова поисках мнение кой може да извърши тази профилактика на макарата. Та ето и какво получих като мнение ......
Според неговите думи една макара ако е качествено направена, тя има достатъчно смазка(изключваме момента преди когато шимано макарите идваха с много
малко смазка )та според него профилактика на макарата ако работи правилно не се извършва, освен в случай че не се ремонтира, каза също че важното е лагерите
и мехазнизма да не не остават без смазка, иначе дали ще се почиства или подменя старата смазка по никакъв начин не влияе върху живота на макарата.
Честно да си кажа аз лично почти никога не съм обслужвал моите макари и не съм имал проблеми освен в случаите когато съм взимал евтини и трошливи макари.
Но тук ми стана много интересно да попитам вие какво мислите и по какъв начин подмяната на смазката влияе върху работата на самия механизъм,
според мен фирмата производител я е пуснала в експлоатация дадената макара в готов вид, готов за риболов .
Знам че има смазки който имат за цел да оберат луфтовете при даден механизъм на силиконова основа.
Но ми е интересно къде точно е истината, има ли смисъл от цялата тази профилактика и до каква степен се удължава живота на макарата според вас с подобни манипулации
Изчетох доста теми и мнения и си викам така и така едната тика вече тва ще и дойде 4-ти сезон време е да я обслужа,
но аз лично не бих се заел затова поисках мнение кой може да извърши тази профилактика на макарата. Та ето и какво получих като мнение ......
Според неговите думи една макара ако е качествено направена, тя има достатъчно смазка(изключваме момента преди когато шимано макарите идваха с много
малко смазка )та според него профилактика на макарата ако работи правилно не се извършва, освен в случай че не се ремонтира, каза също че важното е лагерите
и мехазнизма да не не остават без смазка, иначе дали ще се почиства или подменя старата смазка по никакъв начин не влияе върху живота на макарата.
Честно да си кажа аз лично почти никога не съм обслужвал моите макари и не съм имал проблеми освен в случаите когато съм взимал евтини и трошливи макари.
Но тук ми стана много интересно да попитам вие какво мислите и по какъв начин подмяната на смазката влияе върху работата на самия механизъм,
според мен фирмата производител я е пуснала в експлоатация дадената макара в готов вид, готов за риболов .
Знам че има смазки който имат за цел да оберат луфтовете при даден механизъм на силиконова основа.
Но ми е интересно къде точно е истината, има ли смисъл от цялата тази профилактика и до каква степен се удължава живота на макарата според вас с подобни манипулации
Slavi8282- 🐟 🐟 🐟
- Брой мнения : 267
Re: Устройство и профилактика на макарите
Slavi8282 написа:..според мен фирмата производител я е пуснала в експлоатация дадената макара в готов вид, готов за риболов ...
То и колите ги пускат готови за каране,ама им сменяме маслото след определен пробег.
_________________
"Първа и втора класа в самолета кацат по едно и също време."
dekata- 🐟 🐟 🐟 🐟 🐟 🐟 🐟
- Брой мнения : 5264
Re: Устройство и профилактика на макарите
dekata написа:Slavi8282 написа:..според мен фирмата производител я е пуснала в експлоатация дадената макара в готов вид, готов за риболов ...
То и колите ги пускат готови за каране,ама им сменяме маслото след определен пробег.
Едното няма нищо общо с другото защото една кола кара с 2000-2500 оборота нормално.
Пробвай да видиш колко оборота можеш да направиш на ротора на макарата за 1 минута и после сраавни къде е по голямо износването според теб
Slavi8282- 🐟 🐟 🐟
- Брой мнения : 267
Re: Устройство и профилактика на макарите
А може ли да сравниш големият двигател с всичките масивни части в него с една макаричка с два чарка в нея.
_________________
"Първа и втора класа в самолета кацат по едно и също време."
dekata- 🐟 🐟 🐟 🐟 🐟 🐟 🐟
- Брой мнения : 5264
Re: Устройство и профилактика на макарите
dekata написа:А може ли да сравниш големият двигател с всичките масивни части в него с една макаричка с два чарка в нея.
Можеш донякъде, едното устройство се задвижва ръчно ,а докато двигателя е механично.
Доказано е че възможно най опростения механизъм работи и по добре и е по малко склонен на механични повреди по време на експлоатация
Поради същата причина АК-47 доказано един от най опростените механизми за оръжие е на въоръжаване по целия свят 70 години след създаването му.
Защо да не може тогава 2 зъбни колелета и 1 ротор да са направени също толкова качествено че след толкова години все още една голяма част от макарите
работят на този принцип и на безконечния винт
Slavi8282- 🐟 🐟 🐟
- Брой мнения : 267
Re: Устройство и профилактика на макарите
Преди да зафоррмим поредния безсмислен зимен спор , дайте да ви разкажа една историйка.
Заяждами ключалката на пощенската кутия. Ама отдавна , почти откак съм се заселил в тая къща.
Напоследък вече почти не мога да пъхна ключа , и взе направо да ми къса нервите , проблем който аз реших по традиционния начин - пъхам ключа насила , с псуване и мърморене по адрес на френската техника , скапаните им ключалки , и кво ли още не.
Докато миналата седмица реших че с псуване няма да стане , капнах три капки масло на ключа , раздвижих го назад -напред , и кво да ви кажа.. ми сега влиза беззвучно и безпроблемно , отключва и заключва се едно ключалката е чиста нова- красота , деа.
Та така - и аз никога не почиствам и не разглобявам макари , обаче механизЪма си е механизъм , и няма как да му навреди тая работа.
Обясненията на тоя пич по въпроса са доста смислени и професионални , струва си да се чуят:
Заяждами ключалката на пощенската кутия. Ама отдавна , почти откак съм се заселил в тая къща.
Напоследък вече почти не мога да пъхна ключа , и взе направо да ми къса нервите , проблем който аз реших по традиционния начин - пъхам ключа насила , с псуване и мърморене по адрес на френската техника , скапаните им ключалки , и кво ли още не.
Докато миналата седмица реших че с псуване няма да стане , капнах три капки масло на ключа , раздвижих го назад -напред , и кво да ви кажа.. ми сега влиза беззвучно и безпроблемно , отключва и заключва се едно ключалката е чиста нова- красота , деа.
Та така - и аз никога не почиствам и не разглобявам макари , обаче механизЪма си е механизъм , и няма как да му навреди тая работа.
Обясненията на тоя пич по въпроса са доста смислени и професионални , струва си да се чуят:
_________________
"Все мы являемся заложниками тех условий , в которых мы ловим."
А. Стрaшный
2018:
2019:
..........
2021:
2022
2023
Outsider- 🐟 🐟 🐟 🐟 🐟 🐟 🐟 🐟
- Брой мнения : 7019
Re: Устройство и профилактика на макарите
Slavi8282 написа:... та според него профилактика на макарата ако работи правилно не се извършва, освен в случай че не се ремонтира, каза също че важното е лагерите и мехазнизма да не не остават без смазка...
Привет,
Приятелят ти е много прав! Това е като с колите, ако двигателя мърка не го отваряш за да му сменяш маслото, там има уреди датчици да ти покажат кога е за смяна. Или по старото правило на 10000 км смяна на маслото.
За съжаление при макарите няма такива датчици, трябва да се отвори и провери.
Липсата на смазка води до затруднена работа но не и до невъзможна. Примери бол, Кирето беше дал на Калин една макара с потрошени зъби и една пълна с пясък, малко скърцали и прескачали ама работеха навиваха влакното. Друг пример е мой приятел който направи профилактика на макарите си след 5-6 години, вярно че ролката на бигела не се въртяла и има деруги по нея но явно не му пречи, и се представяше повече от добре по състезанията зависи какво искаш.
Центробежната сила е това което кара да излиза смазката на страни. Има бързо оборотни смазки и такива който с покой се свиват и застават отново между зъбите, но никоя не е вечна и трябва да се подменя. На бигела много лесно заминават лагерите и ако не се върти ролката ти се къдри влакното, отделно се смазва механизма за да се отваря и затваря нормално.
Доста често когато бързаш макарите са в неузнаваем цвят пълни с захранка глини и какво ли не. Оставих си макарите в един порой за 10 часа не както са проектирани да висят от въдиците и да ги обтича водата а подпряни на колата, познай какъв е резултата. Всяко едно тяло постъпило в механизма води дори и до минимално отстраняване на смазката.
Та приятелят добре ти е казал ако за правилно смазани и дори и след 4 години смазката не и е повлияло нито времето нито центробежните сили нито начина на използване - не я пипай!
За мое най голямо съжаление моите макари ги въртя и цапам и дъжд ги вали и лагерите не са ми неръждавейка и какво ли не и затова минават на профилактика.
И моля те ме слушай аз една макара не съм отворил и говоря малко наизуст , ама си познавам макарите до болка и зная как въртят и кога им трябва доктор, защото законите на физиката или времето не прощават!
Dermy- 🐟 🐟 🐟 🐟 🐟 🐟
- Брой мнения : 2087
Re: Устройство и профилактика на макарите
Слави, както каза Ванката дрънкаме си, зима е и .....
Да ти кажа, горният пример показва дори и при вандалското отношение на Мариан Шиманото, Киро Готиното и Юри (да ме прощавате момчета ама вие сте легенди, и цената на успеха понякога е .. личните ви макари) не спират да работят, дори момчетата печелят доста състезания с тези макари.
Та Слави мисля че проблема е ти да отговориш какво искаш ти от твоята макара.
Да ти кажа, горният пример показва дори и при вандалското отношение на Мариан Шиманото, Киро Готиното и Юри (да ме прощавате момчета ама вие сте легенди, и цената на успеха понякога е .. личните ви макари) не спират да работят, дори момчетата печелят доста състезания с тези макари.
Та Слави мисля че проблема е ти да отговориш какво искаш ти от твоята макара.
Dermy- 🐟 🐟 🐟 🐟 🐟 🐟
- Брой мнения : 2087
Re: Устройство и профилактика на макарите
1-вата Тика камбрия имах един единствен риболов когато аванса едва едва тръгваше, предполагам именно заради проливния дъжд и кал и някъде по шайбите
на аванса е попаднал ситен пясък. Пренавих влакното на другата шпула и всичко се оправи.
Принципно съм човек които винаги си почиства макарите и пръчките след риболов.
Но тъй като гледам че е модерно да се правят профилактика на макарите ми се иска само тази тика да се провери и да се обслужи ако трябва
Мисля че ще изчакам края на седмицата за да я занеса при човек които си разбира от работата
Интересно ми вие как разбирате коя смазка е подходяща за вашите макари и колко често се извършва тази профилактика на макарите.
Принципно ловя с тика и шимано и механизъма и на 2-те макари затворен така че да не може да попада водя или прах вътре затова ми става все по интересно
от под вола теле ли търсим или го правите за вашето спокойствие. Защото от Сиенна нагоре всички модели ги дават за солена вода, та представете си кво би станало
ако попадне вода в механизъма на макарата и то солена....... затова и аз не знам на какво да вярвам
на аванса е попаднал ситен пясък. Пренавих влакното на другата шпула и всичко се оправи.
Принципно съм човек които винаги си почиства макарите и пръчките след риболов.
Но тъй като гледам че е модерно да се правят профилактика на макарите ми се иска само тази тика да се провери и да се обслужи ако трябва
Мисля че ще изчакам края на седмицата за да я занеса при човек които си разбира от работата
Интересно ми вие как разбирате коя смазка е подходяща за вашите макари и колко често се извършва тази профилактика на макарите.
Принципно ловя с тика и шимано и механизъма и на 2-те макари затворен така че да не може да попада водя или прах вътре затова ми става все по интересно
от под вола теле ли търсим или го правите за вашето спокойствие. Защото от Сиенна нагоре всички модели ги дават за солена вода, та представете си кво би станало
ако попадне вода в механизъма на макарата и то солена....... затова и аз не знам на какво да вярвам
Slavi8282- 🐟 🐟 🐟
- Брой мнения : 267
Re: Устройство и профилактика на макарите
Това според мен е просто задължително, отвори си макарата и ще разбереш как изглежда 4год.смазка(спечена). Най натоварената точка е ролката на бигела,ако една макара обира 80см.със един оборот колко пъти се завърта ролката? Съжалявам че нямам снимка на почистване на ролката за да видиш каква гняс излиза от нея.
ЛукаБрази- 🐟 🐟 🐟 🐟 🐟
- Брой мнения : 1650
Re: Устройство и профилактика на макарите
Пролет и есен задължително почистване,всичко на парчета,сглобяване с нова смазка.Зимно време ми е една идея по тънка.Не ме вълнуват НИ СПЕЦИАЛИСТИ НИ СЪСТЕЗАТЕЛИ ПО СПОРТЕН РИБОЛОВ.Макарите са ми ветерани и нямам проблеми с тях.А който иска може и през петилетка да си ги смазва.След всеки РИБОЛОВ почиствам козметично,може да се смеете,но мога да снимам макара на 15 години.
butnik- 🐟 🐟 🐟 🐟 🐟
- Брой мнения : 1916
Re: Устройство и профилактика на макарите
Повечето водещи производители на макари предлагат и смазки за тях,и съм сигурен че са в пъти по добри от тази която Бай Ставри ще ти сложи в кварталната работилница и ще твърди че съдържа-тефлон, хиалурон и силикон.
ЛукаБрази- 🐟 🐟 🐟 🐟 🐟
- Брой мнения : 1650
Re: Устройство и профилактика на макарите
пропусна алое и арганово масло.
Работата на смазката не е само да осигурява ЛЪЗГАНЕ тя трябвя да поема и микрочастиците който се отделят при експлоатацията както и прах и влага.
Именно за това не всяка ГРЕС е подходяща.
пп Мими е вандал
Работата на смазката не е само да осигурява ЛЪЗГАНЕ тя трябвя да поема и микрочастиците който се отделят при експлоатацията както и прах и влага.
Именно за това не всяка ГРЕС е подходяща.
пп Мими е вандал
S_BANKOV- 🐟 🐟 🐟 🐟 🐟
- Брой мнения : 1089
Re: Устройство и профилактика на макарите
S_BANKOV написа:
пп Мими е вандал
Ти да видиш !!! Жива да не бях !!!
Port_Royal- 🐟 🐟 🐟 🐟
- Брой мнения : 718
Re: Устройство и профилактика на макарите
Имах си аз едни подозрения по темата ама щом Сашо го казва значи е вярно.
Иначе съм ползвал тефлонов спрей за макарите НО при чистокръвни китайци и май май им идва плътничка гая смазка. Принципно я ползвам за водачи на спирачни апарати но за макари не е ок.
Иначе съм ползвал тефлонов спрей за макарите НО при чистокръвни китайци и май май им идва плътничка гая смазка. Принципно я ползвам за водачи на спирачни апарати но за макари не е ок.
S_BANKOV- 🐟 🐟 🐟 🐟 🐟
- Брой мнения : 1089
Re: Устройство и профилактика на макарите
Аз спазвам старото българско поверие ,че едно нещо като работи не се бара
М. Сталев- 🐟 🐟 🐟 🐟
- Брой мнения : 583
Re: Устройство и профилактика на макарите
А сега познайте коя е макарата:[You must be registered and logged in to see this image.]
ЛукаБрази- 🐟 🐟 🐟 🐟 🐟
- Брой мнения : 1650
Re: Устройство и профилактика на макарите
Shimano Aero Feeder ?
Влади В- Вице Републикански Шампион 2017
- Брой мнения : 2372
Re: Устройство и профилактика на макарите
Shimano Aero Ci4 Fa, доста добра макараВлади В написа:Shimano Aero Feeder ?
ЛукаБрази- 🐟 🐟 🐟 🐟 🐟
- Брой мнения : 1650
Re: Устройство и профилактика на макарите
А защо е нужно да се прави това на тази макара?
Kalin1983- 🐟 🐟 🐟 🐟
- Брой мнения : 628
Re: Устройство и профилактика на макарите
Стържеше много странно Калински и имаше лагери за смянаKalin1983 написа:А защо е нужно да се прави това на тази макара?
ЛукаБрази- 🐟 🐟 🐟 🐟 🐟
- Брой мнения : 1650
Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Similar topics
» Ако се наложи ремонт или профилактика .
» Авансови системи при макарите
» Дъра, бъра за... макарите
» Авансови системи при макарите
» Дъра, бъра за... макарите
Страница 4 от 5
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
|
|
Сря 3 Апр 2024 - 20:23 by brankoban
» Видове хранилки и тяхното предназначение
Пон 4 Мар 2024 - 8:32 by kikk4o
» Стол/платформа/ за риболов с фидер - 2
Пет 2 Фев 2024 - 17:18 by Outsider
» Дъра, бъра за фидерите
Пет 10 Ное 2023 - 18:20 by Калин
» Върхове за риболов с фидер
Чет 2 Ное 2023 - 14:06 by djidjo
» Макари за хеви и екстра-хеви фидер.
Сря 4 Окт 2023 - 1:49 by Христо Ненков
» Wychwood Extricator 5000FD
Пон 2 Окт 2023 - 22:36 by Outsider