РИБОЛОВ С КОШНИЧКА
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Shimano Twin Power 4000 CI4 SRA

3 posters

Go down

Shimano Twin Power 4000 CI4 SRA Empty Shimano Twin Power 4000 CI4 SRA

Писане by KGramatikov Съб 2 Фев 2019 - 19:29

Здравейте,
 
На вашето внимание искам да представя един проект, свързан с една макара на SHIMANO.
 
Shimano Twin Power 4000 CI4 SRA
 
Тези макари пристигнаха при мен след много години вярна служба и доста състезания, и излети, във фидер риболова.
 
Има много макари на пазара, във всякакви ценови сегменти, но между тях има модели, които с времето стават легенди сред нас риболовците.
 
Именно този модел се е доказал във времето като една доста сполучлива макара, която без проблем се справя с тежката задача да се представя добре в фидер риболова.
 
Този модел за времето си е бил „космическа технология“ J (и сега е доста нагоре в хранителната верига J )
 
Ci4 материал- доста е лека като усещане в ръката.
 
Система за задържане на ротора при отворен бигел – доста е полезна.
 
Капачката на предния аванс е с допълнително уплътнение, за да предпазва аванса от попадане на вода и частици.
 
Задният аванс има няколко О-пръстена, за да пазят резбите от попадане на частици. Самата резба, по която се движат палецът за бързия аванс и задният е с доста голям профил на зъба, което я прави надеждна и силна. Виждал съм подобни реплики с малък профил на резбата и там имаше замазани навивки. Отделно като попадне частица пясък и всичко свършва. В този модел това е сведено до минимум. 
 
Кована алуминиева корона. Сега се промотира като Hagane Gear с допълнителна повърхностна химизация за максимална издръжливост на предавката. Доста макари съм отворил с тази технология на предавката и за времето, в което са работили, се представят повече от чудесно.
 
Тази макара има три аванса: на шпулата, заден и заден бърз. В началото е малко объркващо, но като се заиграем, всъщност е приятно и удобно.
 
Във водещата ролка има доста подробности. Два лагера, разделени с малък пръстен, а самите лагери са отделени от ролката в полиамидни втулки, за да няма електрокорозия между два различни метала .
Възелът е аналог на Стелите от ранните години, когато ролките са обслужваеми (и новите са, но това е друга тема J).
 
Реденето на влакното е от система с безкраен винт и го реди доста добре. Отделно има и една направляваща за допълнителна стабилност.
 
Като хванете оста и я придърпате, има лек технологичен луфт, характерен за тази система и за съжаление много колеги си мислят, че е разбита или яко износена, а на практика не е така. Един от добрите майстори нагледно обяснява за луфтовете в двата водещи бранда и е полезно образователно видео.
 
Тук няма легендарната система X-Ship, но пиньонът е подпрян на един лагер в предната си част, а задната част е в „нищото“. Тук решението е наистина уникално. Преди задния аванс, в корпуса на макарата има лагер с полиамидна втулка в него, през която минава оста, държаща шпулата и участваща в задния аванс. По този начин пиньонът е подпрян задочно на два доста отдалечени един от друг лагера и механизмът се държи наистина стабилно.
 
Жалко че тази концепция приключи, защото ако бяха сложили X-Ship и бяха оставили задния лагер да придържат оста, това би било изключително стабилно решение на марката, но…..
 
Четири от лагерите бяха тръгнали леко да шумят, но след обслужването им всичко отново е в норма. Материалите са без забележка.
 
Има и порт за обслужване. През този порт производителят предоставяше малка тубичка с масло, което разреждаше позасъхналата грес и ходът ставаше отново лек. По препоръка на производителя е да се слага от една до две капки. Срещал съм модели, пълнени с грес през порта или при които е изсипвано цялото съдържание на тубичката вътре и оттам следват малко грижи. В новите модели този порт е премахнат с цел да не се стига до компрометиране на работата на макарата. Моят съвет е да не го използвате, или ако го ползвате да е по предписанието на производителя!
 
Макарата е доста логична и лесна за обслужване, но трябва да разполагате с необходимите инструменти за целта. Трябва да се внимава с пинчето и пружинката на задния аванс, защото са доста миниатюрни и лесно може да се изгубят, а след това намирането на нови е леко трудно J
 
Всичко е почистено, проверено и смазано наново и ще служат вярно дълги години за напред.
 
Надявам се четивото да ви хареса и за в бъдеще мога да кача и още такива проекти.
 
Поздрави и наслука, в очакване на новия сезон.[You must be registered and logged in to see this image.]
KGramatikov
KGramatikov
🐟

Брой мнения : 22

Върнете се в началото Go down

Shimano Twin Power 4000 CI4 SRA Empty Re: Shimano Twin Power 4000 CI4 SRA

Писане by topsoft Съб 2 Фев 2019 - 22:25

И като знам, че една такава се продава...а си търся макара. Ще търкам билетчета от лотарията Smile
topsoft
topsoft
III-то място "Джеди" лига 2012 г.

Брой мнения : 3227

Върнете се в началото Go down

Shimano Twin Power 4000 CI4 SRA Empty Re: Shimano Twin Power 4000 CI4 SRA

Писане by djidjo Нед 3 Фев 2019 - 13:21

Браво за труда подкрепен стабилно със снимков материал.
И на тази ли безкрайния винт е без лагери?
Много странно решение от Шимано да го оставят без лагери, при все че има много въртене там. Но пък от моите макари които съм отварял не съм видял износване точно на този възел.
djidjo
djidjo
🐟 🐟 🐟 🐟 🐟

Брой мнения : 1303

Върнете се в началото Go down

Shimano Twin Power 4000 CI4 SRA Empty Re: Shimano Twin Power 4000 CI4 SRA

Писане by KGramatikov Пон 4 Фев 2019 - 16:11

Няма лагери, но и грижа няма. В предната част е втулка в задната е в корпуса и не е мръднало.
KGramatikov
KGramatikov
🐟

Брой мнения : 22

Върнете се в началото Go down

Shimano Twin Power 4000 CI4 SRA Empty Re: Shimano Twin Power 4000 CI4 SRA

Писане by Sponsored content


Sponsored content


Върнете се в началото Go down

Върнете се в началото

- Similar topics

 
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите